سارین پوش

پوشش سقف پاسیو ،نورگیر، سقف رستوران، سقف استخر ،سقف کاذب و سقف حیاطو... با بهترین امکانات توسط سارین پوش.

سارین پوش

پوشش سقف پاسیو ،نورگیر، سقف رستوران، سقف استخر ،سقف کاذب و سقف حیاطو... با بهترین امکانات توسط سارین پوش.

سارین پوش با هدف فعالیت در زمینه مهندسی ، طراحی ساخت و تولید و اجراء انواع پوشش سقف پاسیو،سقف حیاط خلوت و پوشش های کاذب با پشتوانه بیش از ۷ سال سابقه کارشناسان و مدیران شروع به کار نمود . در حال حاضر سارین پوش با دارا بودن مجهزترین ابزارآلات روز و کادر مجرب ، با اجراء و به اتمام رساندن صدها پروژه پوشش سقف پاسیو ،نورگیر، سقف رستوران، سقف استخر ،سقف کاذب و سقف حیاط گام مهمی را در صنعت ساختمان (پوشش سقف نورگیر ) بر داشته است. تمام تلاش و کوشش مدیران در راستای کسب رضایت مشتری و انجام صادقانه تعهدات می باشد.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ضرورت نصب سقف حیاط خلوت

  • سقف حیاط خلوت در بیشتر اپارتمان ها فضایی بلا استفاده است که با نصب سقف حیاط خلوت  می توان از این فضا به بهترین نحو استفاده کرد.
  • استفاده از نورگیر حبابی و پوشش پلی کربنات برای پوشش حیاط خلوت
  • با نصب سقف حیاط خلوت می توان از وارد شدن گردوخاک، ریزش برف وباران و ورود موجودات موزی حیات خلوت جلوگیری کرد .
  • پوشش سقف حیاط خلوت در موقعیت ها و فضا ها از لحاظ جنس و نحوه ی پوشش امری مهم می باشد
  • تامین نور اتاق ها و آپارتمان ها

مشخصات سقف نورگیر حبابی 

  • برای پوشش سقف حیاط خلوت طبقه اول تنها گزینه ممکن، استفاده از نور گیر های حبابی می باشد.
  • نورگیر حبابی در اندازه و ابعاد مختلف بوده و از لحاظ رنگ متنوع می باشد.
  • نورگیر حبابی به عنوان  یک اتاق نیز کاربرد دارد .
  • نورگیر حبابی از مقاومت بیشتری دربرابر برخورد اشیا سنگین از طبقه های بالا دارد.
  • نورگیر حبابی همچنین تحمل وزن سنگین حاصل از برف و باران و وزن افراد تعمیر کننده را نیز دارد.

یکی از اویژگی نورگیر حبابی طراحی دوجداره ی آن می باشد. موجب کاهش صدا به میزان 70 درصد صدای اولیه می شود ، اگر کاهش صدا به این میزان احساس نشود ، به دلیل آن است که پایه ها ، اتصالات و سیستم زیرسازی دارای توانایی این حجم کاهش صدا را به صورت همزمان با حباب ندارند .

موارد کاربرد نورگیر حبابی: از نورگیر حبابی برای  پوشش سقف هایی چون سالن های ورزشی، پوشش سقف حیاط خلوت، مراکز تجاری، نورگیر پاساژها ، سقف استخر، و …  می توان استفاده کرد.بخصوص کاربرد صنعتی آن در گلخانه ها می باشد.

شرایط سقف حیاط خلوت

سقف حیاط خلوت سقفی باز است که کوچک تر از حیاط بیرونی و معمولا در منتهی الیه ساختمان که ممکن است در تمام عرض زمین یا قسمتی از ان قرار گیرد.

– در زمینهای شمالی برای تامین نور در ضلع شمالی میتوان حیاط خلوت را قرار داد.

– در ساختمانهایی که حیاط خلوت وجود دارد اگر مساحت زمین 877 متر مربع باشد، عرض حیاط خلوت ، حداقل 8 متر و در زمینها یا مساحت 877 متر مربع و بیشتر باشد، حداقل عرض حیاط خلوت 1 متر می باشد.

– حیاط خلوتها جز زیر بنا و تراکم محاسبه نمیشوند ولی هنگام محاسبه طول پیشروی ساختمان ، محاسبه میشوند.

– جزء زیربنا و تراکم محاسبه نمیشوند ولی هنگام محاسبه طول پیشروی ساختمان، محاسبه میشوند

– سطح فوقانی مجراهای نورگیری و تهویه در صورت عبور وسایل نقلیه، باید همسطح حیاط باشد و توسط شبکه مستحکم فلزی و با رعایت اصول و ضوابط عبور معلولین پوشیده و مقاوم در برابر عبور وسیله نقلیه باشد.

– میزان سطح نورگیری در فضاهای مختلف مطابق مقررات ملی ساختمان می باشد.

– برای تامین نور کافی و نورگیری مناسب از مصالح مناسب مانند: شیشه سکوریت ، فایبر گلاس و … استفاده میشود.

– سقف های شفاف مانند سقف حیاط خلوت سقف گلخانه ، پاسیو و قسمت های نورگیر در سقف ها باید ار جنس ایمن و غیر ریزنده باشد.

– درصورت مسقف شدن فضاهای نورگیری با مصالح شفاف ، باید بازشوی مناسب جهت تهویه هوا در نظر گرفته شود.

– کف تمام فضاهای باز داخلی باید دارای شیب بندی مناسب و سیستم دفع آبهای سطحی و دسترسی مناسب جهت نظافت باشند.

– اگر زیر زمین یا همکف یه پارکینگ اختصاص داده شود فضاهای باز داخلی که برای تامین نور و تهویه ساخته شده نباید تا پارکینگ ادامه داشنه باشد.

– تهویه پارکینگ های سه طرف بسته، بایستی از طریق تهویه طبیعی و مصنوعی بوسیله هواکش مناسب انجام پذیرد.

– برای بهره برداری از ابنیه و ساختمانهای مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، از نظر محدودیتها، ابعاد حداقل فضاها ، نورگیری و تهویه مناسب و سایر الزامات لازم با مقررات ملی ساختمان مد نظر قرار گرفته شود.

حیاط خلوت

منبع سایت سارین پوش

  • سارین پوش
  • ۰
  • ۰

ویژگی سقف حیاط خلوت

در آپارتمان ها پوشش سقف حیاط خلوت می تواند روی سقف حیاط خلوت و  روی طبقه هم کف یا بر روی سقف حیاط خلوت آخرین طبقه که بعنوان پوشش نورگیر سا ختمان می با شد  اجرا می شود ، به علت فضای  باز و همچنین  ارتباط مستقیم که با فضای بیرون دارددر  معرض گرد و خاک وآشغال  و بارندگی می باشد.

پوشش سقف حیاط به عنوان محافظی برای تمیز نگه داشتن حیاط خلوت بسیارمفید می باشد، تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه هم کف،  سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، میباشد و از ورق پلی کربنات میتوان برای پو شش از پشت بام استفاده کرد .

از سقف های پارچه ای هم می توان برای حیاط خلوت استفاده کرد سقف ها پارچه ای  از مزاحمت نور جلوگیری می کند و در عین حال مانع از  اختلالی در تهویه هوای در پاسیو می شود پارچه ای مورد استفاده در سقف حیاط خلوت می تواند متاسب با دکوراسیون داخلی فضای خانه باشد، تا هماهنگی بیشتری را در فضا مشاهده شود.

همچنین می توان در صورت عدم نیاز به راحتی آنها را جمع کرد یا پارچه آنها را بدون هزینه خیلی زیاد تعویض کرد چوب های بامبو ، به دلیل  ظاهری زیبا و هم با سایه هایی که روی زمین ایجاد کرده زیبایی کلی فضا رو هم تحت تاثیر قرار دادهاست می توان از ترکیب مواد و مصالح مختلف برای حیاط خلوت استفاده کرد.

جذابیت فضای حیاط خلوت به وسیله سقف های مشبک آلومینیومی بیشتر می شود، این سقف هآلومینیوم  علاوه بر مقاومت خوب  با طرح ها و نقش های مختلفی که دارند باعث انتخاب بارزتر ما می شود.

به بازی های نور و سایه ای که این سقف ها تا باعث شده  که استفاده از این سقف ها در فضاهای مدرن بر زیبایی حیاط خلوت خانه تاثیرگذار باشد. بهترین گزینه استفاده از سقف های متحرک است. این سقف ها با قابلیت جمع شوندگی می توانند  در خلق فضایی جدیددخالت کنند .

این سقف ها را می توانید در طول روز باز کرد و جلوی ورود نور مزاحم را گرفت  و در شب هنگام با جمع کردن آن از نمای زیبای آسمان پر ستاره بهره گرفت سقف ها تاثیر زیادی بر زیبایی فضایخانه دارند .

پس بهتر است که از سقف های خلاقانه استفاده کنیم ، استفاده خلاقانه از پارچه برای طراحی سقف، تراس معمولی را به تراسی منحصر به فرد تبدیل می کند . پس قدرت دگرگونی سقف ها را دست کم نگیرید.

سقف حیاط خلوت برای ایجاد نور در ساختمان ها کاربرد دارد که به وسیله سقف شفاف یا بدون سقف ساخته می شود. برای تغییر فضای کسل‌کننده حیاط خلوت نیازی به خرید وسایل و صرف هزینه زیاد نیست.برای این کار  کافیست از وسایل موجود به شکلی شاد و رنگی استفاده کنید  با استفاده رنگ‌های روشن، طرح گل‌های درشت را روی یک موکت ساده پیاده کنیم یا گچ‌بری آماده و باقی‌مانده از سقف را نارنجی براق کنیم . و همچنین گذاشتن آن روی میز ضمن دکوری بودن باعث می‌شود رومیزی روزهای طوفانی در جای خود ثابت بماند.

  • سارین پوش
  • ۰
  • ۰

نورگیر سقف پاسیو

نورگیر سقف پاسیو ، نورگیر به فضای باز در ساختمان اطلاق می شود. در ساختمان های تاریک،  نورگیر امکان تهویه هوا و روشنایی را فراهم می آورد در ساختمان ها برای انعکاس بیشتر نور از بلوک شیشه ای استفاده می شود.نورگیرها در کاهش انرژی الکتریکی  کاربرد دارند همچنین می توان از درون  منظره  ی بیرون را نظاره کرد.

نورگیر سقف پاسیو تاثیر نورگیر بر سلامت و روان افراد

برای طراحی فضای نورگیر نیاز به طراحی مهندسی بوده و این نورگیرهادر طرح های گنبدی، هرمی، ورق پلی کربنات و غیره ارائه می گردد. نورگیر سقف ساختمان بر روان افراد هم در خانه و هم در جامعه تاثیربسزایی دارد در منازلی که نور کمتری دارد در بلند مدت باعث افزایش ابتلا به افسردگی می شود.  .تهیه نورگیردر خانه در بلند مدت بر روان افراد تاثیر مثبتی دارد.

نورگیری از سقف اگر نتوانیم از دیوارهای ساختمان ، به وسیله پنجره ها نور کافی را وارد فضا نماییم، نورگیری از سقف این امکان را فراهم می آورد که نور طبیعی به داخل ساختمان برسد.امروزه در پی ساختمان سازی بی رویه پیمانکاران به استاندارد خانه توجه زیادی نمی کنند با یک ایده می توان پوشش نورگیر سقف را در رابطه با روانشناسی در خانه ارتقا داد.

سقف نورگیر حبابی و سقف نورگیر پلی کربنات

نورگیر حبابی یا نورگیر پلی کربنات از جمله نورگیر هایی است که در پوشش سقف پاسیو یا حیاط خلوت از آن  استفاده می شود. نورگیر های حبابی دارای ۱۸ سایز متفاوت می باشند که با توجه به متراژ پاسیو و هزینه ای که مصرف کننده برای ساخت  پاسیو در نظر گرفته است و تعداد نورگیر حبابی که در پاسیو جا خواهد شد طراحی می شود. مبنای قیمت برای پوشاندن حیاط خلوت متر مربع می باشد رنگ بندی در نورگیر حبابی به هیچ عنوان در قیمت آن تاثیر ندارد.

در بحث قیمت برای احداث سقف پاسیو باید میزان بزرگ یا  کوچک بودن نورگیر را مدنظر قرار دادکه چه بسا در قیمت سقف نورگیر پاسیو سهم مهمی دارد.. به کارگیری نورگیر کوپل به عنوان پوشش سقف حیاط خلوت، استخر، پارکینگ و غیره یکی از روشهای نوین در صنعت ساختمان به شمار می آید. این روش درگذشته به دلیل ایجاد روشهای سنتی  استفاده از شیشه و اسکلت فلزی و خطرساز به دلیل سقوط شیشه و آب بندی نبودن آن باعث شده تا اقدام به تهیه و اجرای این نورگیرها در صنعت ساختمان شود.

نورگیر سقفی بازشونده

این نورگیرها از لحاظ تهویه و تامین نور برای سقف مناسب می باشند. استفاده از شیشه دو جداه در سقف برای عایق گرمایشی مهم می باشد بیشترین اهمیت این نورگیر ها مقاومت آن در برابر باد و باران می باشد. از قابلیت های بازشودوجداره می توان به بی  تفاوت بودن آن در جهت باد اشاره کرد بازشوها در بالای سقف آشپزخانه  و حمام هوای مرطوب را از این فضا تخلیه می کند .

  • سارین پوش